The Return of the Shakespearean Jester: Postmemory and the Modes of Remembrance in Howard Jacobson’s Kalooki Nights (2006)
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/16832Abstract
The tight matrix of death and laughter at the heart of Howard Jacobson’s Kalooki Nights (2006) is firmly rooted in the carnivalesque modes and tragic form of Hamlet. There is, I will argue, a striking affinity between Jacobson’s post-memorial novel and the Shakespearean tragedy: the return of the Ghost, with its demand for revenge and remembrance, may be read as an embodiment ante litteram of the anachronistic movement of postmemory. In overt contrast with the etiquette of tragedy, Yorick’s skull re-emerges from the earth of the graveyard and, a fool in the midst of a tragic tale, ‘carnivalizes’ Shakespeare’s play; similarly, all sorts of carnivalesque imageries envelop the postmemorial themes and tales of Kalooki Nights. Moreover, the return of the Shakespearean jester, amplified in Hamlet through jesting, puns and wordplays, mirrors the way in which the past re-emerges, carnivalized, from the rich and ambivalent textual soil of Jacobson’s novel.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).