Communication Strategies in BELF: Implications for Business English Language Teaching
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/17131Abstract
Research has shown that Communication Strategies are one of the main tools employed by ELF users to reach common understanding and effectiveness in communication, with participants cooperatively and jointly constructing meaning through several pragmatic moves. In English as a Business Lingua Franca (BELF) in particular, Communication Strategies aimed at enhancing explicitness and checking comprehension, such as requests for clarification and repetition, or paraphrasing and reformulation, are seen as an essential skill, together with business know-how, clarity of message and explicitness. The pedagogical implications of findings in BELF communication have so far been researched to a certain extent, for instance looking at the inclusion of Communication Strategies in ELT business materials, and at BELF-oriented training in some higher education programmes. This paper aims at contributing to this research area by exploring how BELF findings can be taken into account in terms of materials development and classroom practices that are oriented at fostering the development of communication skills to effectively communicate in international and intercultural business contexts.Downloads
Published
2020-11-01
How to Cite
Vettorel, P. (2020). Communication Strategies in BELF: Implications for Business English Language Teaching. Status Quaestionis, 2(19). https://doi.org/10.13133/2239-1983/17131
Issue
Section
Articles
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).