A Critical Review of ‘English’ in China’s English Education: How Far Can Chinese Teachers Embrace ELF?
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/17134Abstract
While ELF research offers implications for English pedagogy in non-native English contexts, research needs to be done to understand the feasibility of ELF-oriented classroom practices in specific local contexts to concretise a proposal for ELF pedagogy. We consider classroom teaching in the educational context where language policy interacts with language perceptions and practices, seeking to understand the extent to which Chinese teachers can embrace ELF. With a focus on teacher agency, the study explores language policy, classroom practice and teacher perspectives on English as a subject matter of English education. The findings point to the discussion of the interaction between teacher agency and policy constraints. The article ends with the suggestion that the approach to English in China's education policy should be reconsidered and that the debates on ELF in relation to Chinese speakers are necessary for possible changes in education policy.Downloads
Published
2020-11-01
How to Cite
Wang, Y., & Wang, Y.-Y. (2020). A Critical Review of ‘English’ in China’s English Education: How Far Can Chinese Teachers Embrace ELF?. Status Quaestionis, 2(19). https://doi.org/10.13133/2239-1983/17134
Issue
Section
Articles
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).