PLURELF: A Project Implementing Plurilingualism and English as a Lingua Franca in English Language Teaching at University
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/17136Abstract
This paper presents a study on the implementation of a Business English university course aimed at promoting plurilingualism and English as a Lingua Franca (PLURELF). The course is inspired by research on English as a Lingua Franca (ELF) and the works on language diversity and plurilingual uses, such as those published by Creese, and Blackledge (2010; 2014), May (2013), and Pennycook, and Otsuji (2015), and by the literature claiming the need to incorporate a plurilingual or translanguaging perspective in education (e.g. Cenoz and Gorter 2013; 2015; García 2009; García and Li 2014; Kramsch 2012; Levine 2011). The PLURELF project relies on the hypothesis that the adoption of a plurilingual approach in English language teaching produces more positive results with regard to language development, intercultural awareness, and learners’ attitudes than traditional monolingual approaches, thus challenging the idea, deeply rooted in the theory and practice of ELT, that a monolingual native-based perspective is needed in order to effectively teach the language. This paper looks at the goals and methodology of the project and provides some of its key results.Downloads
Published
2020-11-01
How to Cite
Llurda, E., & Cots, J. M. (2020). PLURELF: A Project Implementing Plurilingualism and English as a Lingua Franca in English Language Teaching at University. Status Quaestionis, 2(19). https://doi.org/10.13133/2239-1983/17136
Issue
Section
Articles
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).