Lexical Variation and Translanguagism in an ELF Aware Perspective: Attitudes and Concerns
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/18959Abstract
EU educational policy underlines the need to rethink language teaching (EU, 2017, 2019) in multilingual classrooms and to help learners meet the demands of the increasingly globalized world. This implies raising language teachers’ awareness of the emerging instantiations of English as a Lingua Franca (ELF) – a multilingual means for English-medium communication – of its lexical variations and of innovative language teaching practices, such as translanguaging. Pragmatics and lexicogrammar in ELF are interconnected, but teachers are rarely encouraged to reflect upon this connection and to integrate it in their teaching. Inset courses for EL (English Language) teachers, mostly non-native speakers, are therefore suitable contexts for enhancing awareness of authentic language use. This is the goal of the ENRICH Course, aimed at empowering EL teachers to learn about ELF and devise ways of integrating it in their English classrooms. The paper reports on activities, forums and lesson plannings within the course that encouraged teachers to identify and discuss lexical variations in ELF, as well as the use of translanguagism in multilingual English classrooms, so as to revisit their own teaching habits.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).