When Medical English as a Lingua Franca becomes Medical English for Research and Publication Purposes: A Metacognitive Approach to Student Dissertation Revision
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/18961Abstract
Medical English as a Lingua Franca is increasingly used around the world, yet the context of university education, and specifically, the publication of final dissertations, remains impervious to the idea of contact languages and requires native-like quality, thus creating demand for proofreading/revision services. This study overviews results of an applied-purpose collaborative interuniversity project, wherein final dissertations by intermediate-level English L2 students pursuing a degree in health sciences were revised by advanced-level English L2 students with a linguistic specialism, applying a metacognitive revision model. The theoretical-methodological framework relies on an eclectic combination of insights from English as a Lingua Franca, learner corpora and crosslinguistic influence, English for research and publication purposes and proofreading/revision services. The findings reflect on possible curricular interventions, both for healthcare students and for foreign language students, to enhance their specific skillset in the spirit of interprofessional communication.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).