Il sentimento della crisi: un’analisi spaziale tra la Puglia e l’Emilia-Romagna
DOI :
https://doi.org/10.13133/1125-5218.17030Résumé
Global communication of the pandemic has brought with it far-reaching geographical implications. The information that acted as a bridge between the world closed in a house and the outside, determined socio-economic behaviors in relation to all spheres of action of the human being, from travel to work etc., with effects that they reverberate throughout the entire global economic and political system. The perception of danger has certainly played an important role in guiding these behaviors and, for this reason, this research analyzes the perceptions derived from communication conveyed through social media and through an opinion mining survey. In Europe, Italy was the first nation with a high number of infections and consequently it was the first to establish blocking measures, for this reason it is considered interesting to study the Italian case in the empirical part of this work, in two of its polarity, north and south, in particular in Emilia-Romagna and Puglia regions.
Téléchargements
Publiée
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Semestrale di studi e ricerche di geografia 2020
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).