Raising young learners’ ELF-awareness: An intercultural telecollaboration between Italian and Kyrgyz students
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/18580Abstract
This article provides an overview of the strategies aimed at raising young learners’ awareness of English as a lingua franca (ELF), in order to reflect, in language pedagogy, on the profound transformation that English has undergone in recent decades. The main purpose of our research is to explore the efficiency of innovative intercultural activities like telecollaboration in developing young learners’ intercultural communicative competence (ICC) and ELF-awareness. For the purposes of this research, a project entitled Intercultural telecollaboration: Italy-Kyrgyzstan was conducted by the authors during the school year 2022-2023. This study involved the design and implementation of web-mediated collaborative tasks for an international community of practice (CoP) of young learners, which comprised twenty-six Italian and fourteen Kyrgyz same age pupils (10-11 years old). We concluded that a blended approach that combines ELF and sociocultural theory (SCT) should be integrated into young learners’ English syllabus and should become an integral part of teacher education programmes.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).