Contributi sullo stile e sul realismo magico latino-americano in Die Vermessung der Welt di Daniel Kehlmann
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/18793Abstract
The paper outlines some essential features of Daniel Kehlmann’s production, focusing on his most famous work, the novel Die Vermessung der Welt (Measuring the World, 2005). Specifically, the focus is placed on the author’s ability to achieve both wide public and critical acclaim on an international scale, thus also arousing scholarly interest in his production. Moving on from the study of the reception of the work, the essay then highlights the most important characteristics of the text, such as the skilful mixture of irony and melancholy, and its playing with stereotypes about Germans, while also tracing the sources underlying the book, starting from the connections to classical antiquity, to Plutarch’s Parallel Lives, highlighting also contemporary inspirations, in particular Thomas Pynchon’s Mason & Dixon. Special attention is given to the work’s references to Latin American literature and its magic realism, showing the text’s connection to authors such as Carlos Fuentes, Gabriel García Márquez, Mario Vargas Llosa and Julio Cortázar, and to the spirituality of the protagonists, related to this potentially fantastic dimension.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).