La ricerca del falso: Le Prefazioni di Henry James
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/13690Abstract
Reversing the title of Agostino Lombardo’s well-known text La ricerca del vero, and in light of the scholar’s life-long interest in American literature in general and in Henry James’s work in particular, this essay investigates the meaning of “fiction” as “fabrication” and “false” in James’s Prefaces. Translating and studying the Prefaces, Lombardo was able to appreciate James’s desire to reach the peak of art, finding in the American author’s effort a similarity to his own work as a critic. In fact, James’s reflection on art – which pervades both his essays and his fictional texts and which forms the focus of Lombardo’s critical approach – discloses the importance of the artist himself, who, while narrating a story, reflects on the complexity of the craft of writing. Thus, the Prefaces reveal the artist’s “fraud” and stand as an effective tool through which he attempts to search for the “false” in order to attain to truth.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).