The Status of English as a Lingua Franca (ELF) and Implications for the Teaching of English in Japan
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/17137Abstract
This article begins with background information on English language attitudes and education in the Japanese context, from both an historical and a present-day perspective. It then considers the value of ELF-informed views for the Japanese context: both from educational and business/professional perspectives. From the educational aspect, existing efforts to promote ELF-informed programs are investigated, with analysis of their success and future prospects for growth. Areas of continued resistance to ELF and other pluralistic paradigms in Japan are also explored. From a professional standpoint, the article will outline the actual need for ELF among Japanese working people, and the extent to which ELF comes into play in actual interactions, both in Japan and overseas. I will conclude with a consideration of challenges which remain to be faced for ELF in Japan.##submission.downloads##
Pubblicato
2020-11-01
Come citare
D’Angelo, J. F. (2020). The Status of English as a Lingua Franca (ELF) and Implications for the Teaching of English in Japan. Status Quaestionis, 2(19). https://doi.org/10.13133/2239-1983/17137
Fascicolo
Sezione
Saggi
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).