‘Applied Linguist’, ‘Ethnographer’, International(ist) Citizen - Perspectives on the Language Learner
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/17141Abstract
In this article, I consider three ways of envisioning the language learner, and the disciplines or theories on which they are based. The language learner as ‘applied linguist’ suggests that learners and their teachers draw on linguistic analyses of the language they are learn- ing/teaching. To see the language learner as ‘ethnographer’ means to include the skills, knowledge and attitudes of ethnography in what is taught/learnt. The language learner as international/intercultural citizen needs to take into account insights from both citizenship education and internationalism, a counterforce to nationalism and chauvinism, which lan-
guage teaching is well-placed to support.
In pursuing these three possible visions of the language learner the crucial criterion is that language learning should have educational value and respond to contemporary societal con- ditions.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).