The Social Role of ELF to Enhance Intercultural Communicative Competence and Intercultural Citizenship in ELT
DOI:
https://doi.org/10.13133/2239-1983/17142Abstract
Contemporary studies in the area of English as a lingua franca (ELF) and in the area of intercultural communicative competence (ICC) have run parallel to each other, the reason being that the former is centred on the variability of English when it is used as a global language in intercultural communicative settings, while the latter is mainly concerned with the teaching of English as a foreign language (EFL). The aim of this paper is to explore the possibility of devising a blended approach to English language teaching (ELT) whereby the multilingual and multicultural reality of ELF, and the development of learners' ICC may converge within a comprehensive pedagogical framework. In this perspective, it seems appropriate to stimulate teachers' critical thinking about the nature of ELF in the highly controversial age of globalisation and consider the potential of English as a pedagogical lingua franca to enhance education for intercultural citizenship.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).