Pop Wars. Popular Culture, Online Platforms, and the Representation of International Issues
The IDF Case
Parole chiave:
popular culture, online platforms, digital militarism, international communication, TwitterAbstract
This contribution reflects on the results of an exploratory qualitative analysis investigating how pop elements are used in the international communication of the Israel Defense Forces (IDF), considering the English-language Twitter account.
According to the narrative and aesthetic turns in international relations, security and military affairs can be conveyed even by popular entertainment. So then, digital militarism transfers military affairs to the terrains of social media.
The thematic and qualitative content analysis results show how IDF employs pop elements to perform different kinds of militarism, namely essential militarism, contentious militarism, and normalizing militarism. Moreover, the peculiar tone of voice set by the recurrence of pop elements helps to dialogue with other international actors, crystalizing traditional polarizations.
However, not all events can be conveyed by pop narratives: while confrontations and self-representation are frequently displayed through pop culture elements, reports on traditional security issues remain anchored to a narrative based on emergency alerts or emotional features.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).