Milan is trap. Musical geographies and forms of urban production
DOI:
https://doi.org/10.13133/2532-6562/17541Keywords:
tap, neighborhoods, local identitiesAbstract
This paper reports the transcription of a focus group, held via online video-conference on 22 May 2021. The discussion, moderated by Paolo Grassi, a post-doc fellow at the Polytechnic of Milan and local researcher for the European project Transgang, saw the participation of six young workers in the Milanese musical business. They are artists and singers, video makers and graphic designers, managers and producers who, although with different geographical backgrounds and personal and professional experiences, share a new, "alternative" perspective. This emerging perspective integrates the established dynamics of the Italian and Milanese record industry with a vision from below, within the physical and symbolic city, capable of formulating innovative descriptions of what can eventually be interpreted as a new form of production of urban space.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Luca Benetta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
NOTA DI COPYRIGHT
Proposta di licenza Creative Commons
1. Proposta per riviste Open Access
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).