I quality drama. Dal prodotto televisivo agli spazi di Facebook

Autori

  • Antonella Mascio Università di Bologna

Abstract

In the last years tv series – and particularly the quality drama genre – have occupied large medial spaces, and many institutional acknowledgments. This is a phenomenon marking a new Golden Age, having substantial consequences in the audiences’ habits and uses, as well as in the researchers’ studies and reflections. The tv series appreciation is particularly evident in online world, especially in social networks where users connect each other also producing contents connected to stories, in order to discuss, to appropriate, to manage them, inside specific limits and following shared norms.
In this paper we analyse the relationship between some quality dramas and the Facebook environment, conceived as a communicative, socio-cultural and symbolic context used by audiences.

Biografia autore

Antonella Mascio, Università di Bologna

Antonella Mascio è ricercatore in Sociologia dei processi culturali e comunicativi. È direttore della rivista ZoneModa Journal (Pendragon) e insegna presso il Dipartimento di Scienze per la Qualità della Vita all’Università di Bologna. Negli ultimi anni le sue ricerche si sono focalizzate sulle relazioni sociali online e le relazioni tra internet, tv drama e moda. Tra le sue recenti pubblicazioni: Fashion Convergence (con J. Tsuchiya) ZMJ (2015), Fashion Games. Moda gioco e virtualità (Franco Angeli, Milano 2012), Virtuali Comunità (Guerini e Associati, Roma 2008), Visioni di moda (Franco Angeli, Milano 2008).

##submission.downloads##

Pubblicato

2017-05-13

Come citare

Mascio, A. (2017). I quality drama. Dal prodotto televisivo agli spazi di Facebook. Mediascapes Journal, (7), 115–126. Recuperato da https://rosa.uniroma1.it/rosa03/mediascapes/article/view/13887