Comics and the Invisible
Introduction to the Special Issue
Parole chiave:
Comics, Invisible, introductionAbstract
In contemporary visual culture, comics offer a curiously contradictory experience that is both ancient and hypermodern. It is a medium that predates film and television, and belongs to the declining circuits of print publishing, yet its market has been steadily expanding for more than two decades. It is anchored in a pre-modern and even archaic communicative practice such as drawing, yet it has been the main reservoir of ideas for major motion picture hits for more than a decade. Comics are experiencing a resurgence in consumption, institutional legitimacy, and industrial success in today's media landscape. Some even refer to it as a Renaissance or a new golden age of the Ninth Art. This is evident in the press and cultural institutions. But scholars face a dilemma: how can a medium with over a century and a half of history change so profoundly as to be “reborn” and find a new, more poignant attunement to the cultural context of an era?
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).