Paradigmi comunicativi contemporanei: rivoluzione e tradizione
Abstract
La Scuola di Francoforte ha sempre rappresentato, almeno per chi scrive, una sorta di potentissimo arsenale concettuale, alla stregua di quelli che gli operai erano costretti ad assaltare per rifornirsi di armi con cui combattere gli stessi padroni dell’armeria che risultavano essere ai loro occhi e senza troppe mediazioni, gli stessi che comandavano nei luoghi di lavoro. Quindi, la Scuola di Francoforte come arsenale padronale in cui andare a ‘rubare’ idee per puntarle contro la stessa ‘istituzione’ che le ha create...
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Mediascapes Journal is published under a Creative Commons Attribution Licence 4.0.
With the licence CC-BY, authors retain the copyright, allowing anyone to download, reuse, re-print, modify, distribute and/or copy their contribution. The work must be properly attributed to its author. It should be also mentioned that the work has been first published by the journal Anuac.
Having published these contributions for the first time, Mediascapes Journal will have the right to publish them integrally or partially as reprints or possibly as part of a thematic issue, in both digital and printed format.
It is not necessary to ask further permissions both to author or the journal.