“In front of you”: public figures and personal images in the digital arena
The visual storytelling of politics and its effects
Parole chiave:
Politics, Representation, Images, gender studies, InstagramAbstract
Politicians have started to inhabit social media platforms to build their public images and contribute towards directing political debates in peer-to-peer contexts. We argue that their growing social media presences potentially contaminate both the language of politics and more dynamic, less-structured and unconventional voices, typical of the platforms. Social media can act as a stage for the presentation of everything from great ideological themes to personal contents without losing rhetorical and propaganda power. In this paper we investigate practices of political storytelling by sharing images in order to focus our readers’ attention on the deliberate construction of relationships between politicians and their voters. We propose a qualitative content analysis of visual contents shared on Instagram by four European prime ministers. We compare their communication styles, tones of voice, and strategic use of the pictures on the platform.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).